Long tail czyli długi ogon, jest zjawiskiem zaobserwowanym i nazwanym w statystyce ,sporo
by tu pisać o obliczeniach, badaniach i algorytmach z badań dokonanych w U.S.A, ale ująć t o
można prostym językiem. Polega ono na tym, że duży odsetek społeczeństwa znajduje się na tak
zwanym „szarym końcu”, ale jest on tak duży, że ma i może mieć ogromny wpływ na wszystkich ludzi.
Podobnie jest z działaniami w internecie.
Jak ma się ów „szary koniec” do pozycjonowania stron?
Szukający dobrej wody mineralnej wpisują zazwyczaj 2,3 hasła związane z wodą mineralną takie
jak: woda, mineralna, zdrowa. Dlatego firmy sprzedające wodę mineralną używające tych wyrazów
z języka potocznego, na pewno spowodują, że duży odsetek ludzi trafi na ich strony internetowe.
W konsekwencji prawdopodobnie kupi też właśnie ich wodę. Ale jest też wiele mniej popularnych
określeń wody mineralnej z tak zwanego właśnie Długiego Ogona, a związanych z nią, że gdyby
ich tylko użyć w opisie na stronie producenta wody, przyniosło by to taki sam efekt, czyli taką
samą ilość osób odwiedzających jak w przypadku zastosowania powszechnie używanych zazwyczaj
zwrotów. Przykłady wyrazów z Długiego Ogona dotyczące wody mineralnej: krystaliczna, zdrojowa,
mineralizowana... itd.
Nasza firma zajmuje się tym fascynującym zjawiskiem, właśnie do pozycjonowania stron
internetowych i przynosi to takie efekty jakie zbadano i opisano w Stanach Zjednoczonych, czyli
zadziwiająco wysoki odsetek skuteczności odwiedzin na stronach internetowych naszych klientów.
Jest on równie wysoki jak w przypadku pozycjonowania przez popularne zwroty związane z danym
produktem, czy zagadnieniem
Long tail wiąże się przede wszystkim ze znajomością takiego pisania tekstów, które wyszukiwarka od
razu zauważy i dopasuje tematycznie do konkretnego zjawiska, tematu, produktu.
My tą wiedzę posiadamy, posiadamy także doświadczenie w używaniu zjawiska long tail. Dzięki
temu na strony naszych klientów wchodzi więcej zainteresowanych współpracą osób z ich sektora
branżowego, co z kolei przekłada się na konkretne korzyści finansowe i efektywność zaistniałej w
sieci inwestycji, pod postacią zaprojektowania i prowadzenia firmowej strony www.