Pozycjonowanie w mapach gogle to bez wątpienia najbardziej korzystna metoda pozycjonowania dla firm które kierują swoją ofertę do odbiorców w poszczególnych regionach geograficznych. Dzięki dobremu pozycjonowaniu w mapkach twoja strona w krótkim czasie wyświetli się na czołowych pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwania. Metoda ta najlepiej sprawdza się przy tak zwanych regionalnych zapytaniach, np. „usługa + miejscowość”. Jeśli więc prowadzimy zakład fryzjerski w Krakowie, a klient zainteresowany usługami fryzjerskimi wpisze w wyszukiwarkę frazę „fryzjer Kraków” to dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu w mapkach trafi właśnie na naszą stronę.
Z przyczyn oczywistych, naszą ofertę kierujemy do tych z Państwa którzy prowadzą działalność ukierunkowaną regionalnie. Nie ma znaczenia to jakiego rodzaju usługę lub produkt oferuje Państwa firma. Dobre pozycjonowanie w mapach gogle, z pewnością przyciągnie na stronę internetową twojej firmy szerokie rzesze klientów z twojego regionu, zainteresowanych twoim produktem lub usługą.
Ten rodzaj pozycjonowania możemy śmiało polecić również dużym firmom o zasięgu ogólnopolskim lub nawet między krajowym, które posiadają swoje mniejsze, regionalne oddziały bądź filie.
Główną zaletą tego typu pozycjonowania jest to że jest ono zorientowane na dany region. Dzięki temu jest to metoda szybsza, a zarazem skuteczniejsza, gdyż kieruje ona na twoją stronę tylko tych klientów zainteresowanych twoją usługą, którzy szukają jej w regionie gdzie ją oferujesz. W praktyce wygląda to tak że wpisując w wyszukiwarkę np.” apteka Gorzów Wielkopolski” zazwyczaj ponad wynikami wyszukiwania, wyświetlana jest mapa z wyszczególnionymi firmami, które oferują swoje usługi w pobliżu pożądanej lokalizacji. Wśród internautów, owa mapa często budzi zainteresowanie kiedy szukamy czegoś w danym punkcie miasta - dzielnicy wtedy te wyniki wyszukiwania są skierowane do odpowiedniej grupy interesantów, co w praktyce oznacza większe prawdopodobieństwo, że klient przyjdzie właśnie do nas.